czwartek, 20 kwietnia 2006

ulica Chłodna


W czasie wojny ulica Chłodna mimo, iż wiodła przez getto była z jego terenu wyłączona. Powodem tego, był fakt iż tędy własnie wiódł strategiczny trakt wschód - zachód. Ulica była otoczona 3-metrowym murem, podbnie jak całe getto. A za nim, na 1 km2 przypadało pond 146 tys. mieszkańców narodowosci żydowskiej. Oznacza to tyle, że w jednej izbie każdego mieszkania było od 8 do 10 osób na stałe.
Tory tamwajowe i bruk ulicy są po dzis dzień niemymi swiadkami wydarzeń z lat wojny.

3 komentarze:

Anonimowy pisze...

dziś miałem jechać na Chłodną zrobić zdjęcie brukowanej ulicy z WTT w tle - nie pierwszy raz, kiedy mnie uprzedzasz ;) chciałem tak zrobić z tydzień temu, jak tamtędy sobie spacerowałem, ale było pod słońce, dziś postanowiłem tam wrócić, ale to i owo zatrzymało mnie w domu. a tu wchodzę i mam ;)

Anonimowy pisze...

Marcyś nie kładź się na ulicy!!!!

Marcyś pisze...

Brak chivas'a tak na mnie wpływa, że padam na bruk :D

Related Posts with Thumbnails

© zdjęcia chronione prawem autorskim

© all rights reserved